Skip to main content

Lesson 2: Menentukan Jenis Kulit Anda Cool vs warm


Assalamualaikum dan Hi Kawan,

Apa khabar?, Semoga semasa anda membaca tulisan sy ini anda berada dalam keadaan yang sgt tenang dan bahagia.

Pada penulisan saya sebelum ini saya ada berkongsi sedikit maklumat berkenaan mengetahui jenis kulit anda untuk menentukan kesesuaian warna untuk imej anda.

Seperti yang dijanjikan pada siri ini, saya ingin memberikan tips penentuan jenis kulit anda. Kebanyakan orang asia mempunyai jenis kulit warm dan selebihnya adalah berjenis cool. Ia boleh ditentukan dengan menentukan :

i. what color of ur Veins
ii. Color of ur white eyes blue or green
iii. Color of u teeth blue or yellow

(ref:Communication course 2017)


Anda boleh merujuk kepada Mr Google untuk mencari maklumat selanjutnya mcm mana untuk cara menegetahui jenis kulit anda menggunakan kaedah yang saya nyatakan.

Kenapa pelu tahu semua ini, dan apa pentingnya untuk anda.

Ikuti tips seterusnya di episod akan datang.

Semoga ilmu yang sedikit ini memberikan manafaat untuk anda.

Comments

Popular posts from this blog

Moment To Be Grateful & Stay Positive

  Assalamualaikum, HiHe (Hello and Hi) . Yup ....gais, sometimes we need to Flash back a greats memory just to anchor the feeling so that we can move forwards. Those feeling actually one of spiritual positive food that keep us always smile and happy.  When we have this kind of feeling, believe it or not, its always make our day so joyful, try it and share me your experiences. Take care, Stay Safe & Keep On Fighting.   ~ Sue Serif Khan  #tiniefabulous  #yong&khanfamily(ykf) 

Notebook Happy Bag...

MacBook Pro (Retina, 13-inch, Late 2013) Bag, Water resistant and hand stitch, For My Self .... Making bag is one of my hobbies. really enjoy doing it. I also like handbag from PVC or any leather bag but sometime we need many kind of handbag or bag depends on any occasion. Bag and woman will never being apart.  Bag was made from smaller size until the biggest as you and it's also come with many Design, material and etc.  So if really want to look into it pls PM me ask me about tinie handmade and there is surprise gift waiting for you, hurry !!! **selagi stok masih ada ya....  

Perubahan Diri Yang Terbaik .....

Assalamualaikum dan Hi Readers, Sekiranya kita mendambakan kebahagian maka kita perlu terlebih dahulu membahagiakan orang lain, Sekiranya kita mendambakan kasih sayang maka kita tebarkan dulu kasih sayang kita, Sekiranya kita ingin dicintai maka cintai dulu diri kita, Sesungguhnya segalanya bermula daripada dalam diri kita. "Fikir baik, rasa baik, beri baik terima baik..-Prof Dr Muhaya."